|
B040541B04 |
Neurociència aplicada a l'educació |
2016-2017 |
Conferència. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
22/2/2017 - 22/2/2017 (3 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP d'Osona |
|
Don Miguel de Clariana, 3 3r. (Vic)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/12/2016 - 22/02/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les Neurociències, aporten en el camp pedagògic coneixements fonamentals sobre les bases neuronals de l'aprenentatge, de la memòria, de les emocions i de moltes altres funcions cerebrals que són, dia a dia, estimulades i enfortides a l'aula.
Que tot agent educatiu conegui i entengui com aprèn el cervell, com processa la informació, com controla les emocions, els sentiments, els estats conductuals i com pot arribar a ser fràgil davant de determinats estímuls, arriba a ser un requisit indispensable per a la innovació pedagògica i la transformació dels sistemes educatius. A través d'un primer contacte amb les característiques funcionals del cervell, és possible desenvolupar estratègies, tècniques i metodologies compatibles amb la biologia de l'aprenentatge.
La Neuroeducació reuneix les aportacions de la biologia, la psicologia, la neurociència cognitiva, les ciències del desenvolupament i de l'educació, amb l’objectiu d’oferir als docents recursos pràctics que aconsegueixin potenciar, d’una manera eficaç, les capacitats cerebrals dels alumnes.
|
| |
Objectius |
- Promoure actituds positives cap al canvi i les seves implicacions.
- Conèixer la relació entre cervell, emoció i aprenentatge.
- Saber reconèixer les principals estructures cerebrals i la seva evolució dins el procés maduratiu dels alumnes.
- Reconèixer els factors potenciadors i limitadors de les capacitats cerebrals.
- Integrar les bases del funcionament cerebral en la pràctica educativa.
|
| |
Continguts |
- Els tres sistemes cerebrals.
- L’emoció, desencadenant de l’aprenentatge.
- Estructures cerebrals principals implicades en el procés d’aprenentatge.
- Etapes de l’aprenentatge significatiu.
L’estrès, principal limitador de les capacitats cognitives.
|
| |
Formador/a |
Laia Casas
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
22/02/2017 |
- |
- |
|
| |
|