Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B040541B04   Neurociència aplicada a l'educació
2016-2017   Conferència. Educació Infantil-Primària
  
   22/2/2017 - 22/2/2017 (3 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP d'Osona
   Don Miguel de Clariana, 3 3r. (Vic) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Osona
  
  
  
Inscripció   15/12/2016 - 22/02/2017
  
Descripció i   Metodologia:   Les Neurociències, aporten en el camp pedagògic coneixements fonamentals sobre les bases neuronals de l'aprenentatge, de la memòria, de les emocions i de moltes altres funcions cerebrals que són, dia a dia, estimulades i enfortides a l'aula.
Que tot agent educatiu conegui i entengui com aprèn el cervell, com processa la informació, com controla les emocions, els sentiments, els estats conductuals i com pot arribar a ser fràgil davant de determinats estímuls, arriba a ser un requisit indispensable per a la innovació pedagògica i la transformació dels sistemes educatius. A través d'un primer contacte amb les característiques funcionals del cervell, és possible desenvolupar estratègies, tècniques i metodologies compatibles amb la biologia de l'aprenentatge.
La Neuroeducació reuneix les aportacions de la biologia, la psicologia, la neurociència cognitiva, les ciències del desenvolupament i de l'educació, amb l’objectiu d’oferir als docents recursos pràctics que aconsegueixin potenciar, d’una manera eficaç, les capacitats cerebrals dels alumnes.
  
Objectius   - Promoure actituds positives cap al canvi i les seves implicacions.
- Conèixer la relació entre cervell, emoció i aprenentatge.
- Saber reconèixer les principals estructures cerebrals i la seva evolució dins el procés maduratiu dels alumnes.
- Reconèixer els factors potenciadors i limitadors de les capacitats cerebrals.
- Integrar les bases del funcionament cerebral en la pràctica educativa.
  
Continguts   - Els tres sistemes cerebrals.
- L’emoció, desencadenant de l’aprenentatge.
- Estructures cerebrals principals implicades en el procés d’aprenentatge.
- Etapes de l’aprenentatge significatiu.
L’estrès, principal limitador de les capacitats cognitives.
  
Formador/a   Laia Casas
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   crp-osona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   22/02/2017   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent